SEO rýchlokurz

1. februára 2011, nart, Nezaradené
seo

SEO optimalizácia vám je cudzia ale chceli by ste mať stránku čo najvyššie vo výsledkoch vyhľadávania? V nasledujúcich riadkoch si môžete prečítať „rýchlokurz SEO“, v ktorom vám vysvetlím ako tá celá alchýmia okolo optimalizácie pre vyhľadávače funguje.  Ak vás tento rýchlokurz nezasýti, navštívte Seopediu a dočítate sa toho oveľa viac.

Základným cieľom SEO optimalizácie je prispôsobiť vašu stránku, tak aby bola čo najlepšie čitateľná jednak pre ľudí , tak aj pre vyhľadávače akými sú Google alebo Yahoo či Bing. Google sa snaží zobrazovať čo najlepšie stránky na konkrétne kľúčové slovo, ktoré mu zadáte. Ak chcete, aby sa aj vaša stránka zobrazovala medzi prvými a nie až na desiatej či dvadsiatej strane, v nasledujúcich riadkoch máte jednoduchý návod ako na to.

Krok prvý – validný zdrojový kód

Skontrolujte validitu, čiže správnosť zdrojového kódu vašej stránky. Zdrojový kód si môžete prezrieť vo vašom prehliadači, kde si hore v záložkách nájdete „zobraziť/ zdrojový kód“. Ak však nie ste odborník na HTML, tak si jeho si jeho správnosť môžete overiť na stránke http://validator.w3.org/, kde jednoducho do poľa „adress“ vložíte vašu URL adresu. Následne vám táto stránke ukáže chyby, ktoré sa nachádzajú v kóde vašej stránky.  Čím lepšie je stránka nakódovaná, tým lepšie ju vyhľadávače hodnotia. Nezabudnite však aj na jej veľkosť, snažte sa zmestiť do 100 kB, príliš veľké obrázky len spomaľujú načítavanie stránky, čo by vám mohlo uškodiť.

Krok druhý – kľúčové slová

Kľúčové slovo môže byť zoznam slov alebo fráza, ktoré ľudia zadávajú do vyhľadávačov a ten im spätne ponúkne ako výsledok relevantné stránky, ktoré tieto slovo obsahujú. Správne zvolené kľúčové slová sú veľmi dôležité, avšak nie v meta tagu Keywords, ale priamo v tele stránky. Mali by sa optimálne nachádzať v URL adrese vašej stránky, napríklad ako vidíte www.seopedia.sk obsahuje naše kľúčové slovo SEO.  Rovnako by mali nachádzať aj v titulku stránky, čiže meta tagu <title>, taktiež aj v tagu <description>, v texte stránky a odkazoch. Výborným nástrojom, ktorý je možné použiť pre výber a analýzu kľúčových slov je Keyword Tool od spoločnosti Google, alebo známy Wordtracker.

Krok tretí – Meta Tagy

Meta tagy sú dôležitou súčasťou každej HTML stránky. Pomocou nich oznamujeme prehliadačom, kto je autorom stránky, v akom kóde je napísaná, aký je názov stránky, kľúčové slová a podobne.

Krok štvrtý – Spätné odkazy

Získavajte čo najviac spätných odkazov. Registrujte sa do najznámejších katalógov vo vašej kategórii a tiež do katalógov Dmoz alebo Zoznam.  Google hodnotí spätné odkazy v podstate ako voličské hlasy. Čím viac stránok na vás bude odkazovať, tým bude v očiach Googlu dôležitejší a dôveryhodnejší. To, koľko a aké stránky na vás odkazujú si môžete zistiť jednoducho. Dajte vyhľadať na Google vašu stránku v tvare „link:www.nazov-vasej-stranky.sk“ alebo len www.nazov-vasej-stranky-sk.

Ak vás niečo z týchto pár riadkov zaujalo a chceli by ste sa dozvedieť viac, navštívte našu stránku alebo mi napíšte na emailovú adresu, ktorá je uvedená na tejto stránke.